X ZAJĘCIA Z PROJEKTU ,,RÓWNE SZANSE' W RAMACH PROGRAMU GRANTOWEGO ,,NA DOBRY POCZĄTEK!"
05.04.2024 r.
Projekt dofinansowany przez Fundację BGK w programie ,,Na Dobry Początek!? ? edycja XVI
Edukacja językowa w pedagogice Marii Montessori
W systemie Montessori edukacja językowa oparta jest na poszczególnych etapach rozwojowych dziecka. Edukacja ta ma na celu m.in.: poznawanie nowych słów, ich znaczenia, doskonalenia adekwatnego używania słów oraz aktywnego słuchania, prawidłowego sposobu komunikowania się, przygotowania do czytania i pisania, analizy doskonalenia myślenia przyczynowo skutkowego. Praca z materiałami Montessori z zakresu rozwoju językowego ma na celu rozwój oraz doskonalenie motoryki, orientacji przestrzennej, lateralizacji, koordynowania ruchów ręki i oka, analizy i syntezy wzrokowo-słuchowej. Podczas ćwiczeń językowych doskonalimy z dziećmi znajomości liter, a w konsekwencji rozwijamy umiejętności czytania oraz pisania.
Źródło opracowania: Montessori, M. (2014). Odkrycie dziecka. Łódź: Wydawnictwo Palatum.
Opracowanie: Anita Brodziak