VI ZAJĘCIA Z PROJEKTU ,,RÓWNE SZANSE' W RAMACH PROGRAMU GRANTOWEGO ,,NA DOBRY POCZĄTEK!"
08.03.2024 r.
Projekt dofinansowany przez Fundację BGK w programie ,,Na Dobry Początek!? ? edycja XVI
Filozofia Montessori
Pedagogika Marii Montessori istnieje już ponad 100 lat, jednak jest wciąż aktualna. Posiada ona uniwersalne wartości, które stawiają czoło teraźniejszym wyzwaniom. Podstawę filozofii Montessori stanowi szacunek dla dziecka, zwłaszcza jego indywidualnego tempa rozwoju oraz zaufanie do jego wyborów. Metoda Montessori kładzie nacisk na indywidualizację kształcenia, ponieważ każde dziecko jest inne, a zatem musi mieć możliwość rozwijania się w oparciu o własny plan rozwoju. Maria Montessori zaobserwowała, że dzieci uczą się w ruchu oraz potrzebują wolności w wyborze tego, czego chcą się uczyć i jak długo. Dlatego metoda ta oparta została o ruch oraz swobodną aktywność dzieci. Wolność dziecka oparta jest o jasne granice i zasady, dzięki którym dziecko jest bezpieczne.
Źródło opracowania: Miszka, M. (2017). Zrozumieć Montessori, czyli Maria Montessori o wychowaniu dziecka. Kraków: Oficyna Wydawnicza ,,Impuls?.
Opracowanie: Agnieszka Wróbel